Hoe ben je bezig met je balans tussen werk en privé?
“Ik heb het geluk dat ik mijn werk heel leuk vind, waardoor het geen energie kost. Daarnaast ben ik heel blij dat ik eigen ondernemer ben, wat ervoor zorgt dat ik wanneer ik het nodig acht kan zeggen: nu even niet. Ik ben best veel bezig met gezond blijven, daarom sport ik veel en houd ik mezelf goed in de gaten. Een echte scheiding tussen werk en privé heb ik dus niet, je staat als ondernemer nou eenmaal 24 uur per dag aan en mijn laptop gaat ook mee op vakantie. Ik ben dus niet zo veel met de balans tussen werk en privé bezig, maar veel meer met bewust dicht bij mezelf blijven, zodat ik zelf niet uit balans raak.”
Waar haal jij je inspiratie vandaan?
“Veel uit de omgang met mensen. Nieuwsgierigheid zijn naar wat mensen en bedrijven beweegt is een belangrijke drijfveer voor mij en daar haal ik veel inspiratie uit. Het enthousiasme van mensen is ook enorm inspirerend. Soms ga je bij een bedrijf naar binnen en daar bruist de energie dan aan alle kanten.”
Je had er al wat over verteld, maar wat voor meerwaarde heeft De Gruyter Fabriek voor jullie?
“Ja onze naam en the bigger office komen hieruit voort. Verder komt een groot netwerk van leveranciers ook hier vandaan. Ik fiets vaak naar het werk, wat voor mij persoonlijk dan weer erg fijn is. Ik denk wel dat De Gruyter Fabriek qua creatieve hotspot nog meer naam mag krijgen in de omgeving.”
Heb jij als merkstrateeg ideeën voor De Gruyter Fabriek?
“Ik denk dat je dan moet beginnen bij wat De Gruyter Fabriek is en wat niet. Wat is je merkverhaal en wat wil je er allemaal mee bereiken? En maak je geld vrij om er campagne voor te voeren? Dat moet je met z’n allen ook willen.”
Hoe zou jij het willen zien?
“Ik denk dat De Gruyter Fabriek ook vanuit z’n oorsprong moet denken. Het is een fabriek, daar wordt iets gecreëerd. Dat ‘creëren van iets’ is denk ik een mooie lijn van waaruit je kunt gaan denken.”
En heb je nog tips met betrekking tot de community?
“Ik merk dat uitnodigingen voor borrels of andere happenings vaak bij de ondernemers terechtkomen, maar lang niet altijd bij de medewerkers. Ik denk dat het goed is om te bekijken op welke manier je de medewerkers kunt triggeren ten opzichte van ondernemers. Hoe kun je de hele community bereiken? Dat is wel een interessante vraag.”