Michiel van Riemsdijk. 47 jaar jong. Vrouw en twee kinderen. Is in zijn vrije tijd onder andere hockeytrainer en voetbaltrainer, houdt van een goede strandwandeling op zijn tijd. Michiel is verder wat je zou kunnen noemen een rasondernemer. Ooit in 2001 begonnen met een bedrijf genaamd Yourzine gespecialiseerd in e-mailmarketing en alles wat daar bij komt kijken. Ontwikkeld tot een bedrijf met kantoren in meerdere landen en met zo’n 120 werknemers. Dat werd in 2016 verkocht aan PostNL. Vanaf toen was er wat minder ruimte voor ondernemerschap en dat werd gemist. In 2019 samen met PostNL de keuze gemaakt om het Nederlandse deel van dit bedrijf ergens anders onder te brengen en dat werd Springbok. Springbok was reeds een bestaand bedrijf in België in Mechelen en Brussel met de ambitie om een heel mooi marketingbedrijf te zijn en die ambitie deelden wij. Inmiddels 340 werknemers. Kantoren in Mechelen, Brussel, Antwerpen, Amsterdam, Den Bosch. Op al die locaties hebben we groepen mensen zitten, waarvan zo’n 120 in Den Bosch. Maar, aldus Michiel: “we werken wel echt met z’n allen samen.”
Wat doen jullie dan precies met Springbok?
“Nou, met die grote groep fijn en jong talent helpen wij met name grote bedrijven – denk aan Jumbo Supermarkten, JBL, Hema, Ritualz, Eneco, Greenpeace, Bridgestone – met het bepalen van hun merkstrategie én het vertalen van die merkstrategie naar digitale producties zoals websites, communicatieprogramma’s, apps, ad-campagnes, en nog veel meer. We proberen eigenlijk altijd merk en techniek aan elkaar te verbinden, maar we zijn tegenwoordig ook altijd bezig met een bepaalde purpose. Zo helpen we met Springbok bedrijven niet alleen meer geld te verdienen, maar willen we bedrijven ook helpen met veranderingen die nodig zijn, omwille van bijvoorbeeld het milieu, diversiteit of inclusie.”
Werken jullie alleen maar met grote bedrijven?
“Het is eigenlijk een mix. De impact die je kunt maken op verschillende gebieden als milieu en inclusie, is bij grote bedrijven nu eenmaal groter dan bij kleine bedrijven, dus heeft het werken met grote bedrijven onze voorkeur. Dat betekent niet dat we alleen maar grote merken doen, want we helpen wel degelijk graag ook de kleinere local heroes in Nederland en België die ook graag op een positieve manier impact maken.”